Vzhľadom na aktuálnu situáciu šírenia koronavírusu objednávky spracujeme až po zmiernení situácie. Dakujeme za pochopenie.

Milí zákazníci! Chceli sme Vás informovať, ak ste na našej Webovej stránke nenašli Vami vyhľadávané pneumatiky, vieme Váš konkrétny model zaobstarať! Napíšte nám do správy o aký model pneumatiky máte záujem a mi sa Vám obratom ozveme aj s najvýhodnejšou ponukou.

Tlak pri pretekoch

TLAK PNEUMATÍK NA SÚŤAŽ

Tabuľka nižšie uvádza tlaky prispôsobené športovej jazde a nie sú v žiadnom prípade schválené na cesty. Preto je povinné nastaviť pôvodný tlak, po opustení okruhu.

Uvedené tlaky sú len informatívne. Vodič, ktorý chce experimentovať ho môže meniť podľa preferencií a mechanických obmedzení. Tlak musí byť nastavený v úsekoch 0.15 barov pre väčšiu presnosť.

Aby ste sa vyhli riziku nerovnomerného opotrebovania pneumatík certifikovaných podľa DOT, nesmie byť tlak príliš nízky. Podhustenie spôsobuje vznik úzkeho krúžku opotrebovania na bočnici. Vhodné nahustenie znižuje riziká.

Vodičovo správanie je určite najdôležitejším parametrom na zabezpečenie rovnomerného opotrebovania.

Typ vozidla Poloha                 Tlak
Predný náhon Vpredu 2.4 / 3.15 bar             
Vzadu 2.1 / 2.8 bar
Motor vpredu/ Náhon vzadu                 Vpredu 2.4 / 3.15 bar
Vzadu 2.1 / 2.8 bar
Motor vzadu/ Náhon vzadu Avant 2.4 / 3.15 bar
Vzadu 2.4 / 2.8 bar

AKO ZMENŠIŤ, ALEBO ZVÄČŠIŤ PRETÁČAVOSŤ A NEDOTÁČAVOSŤ?

Tabuľka nižšie uvádza modifikáciu pneumatík a geometrie na súťažnú jadzu a v žiadnom prípade nie sú schválené na cestu. Preto sa odporúča použiť pôvodné nastavenia mimo okruhu.

Nastavenie       Zmenšiť nedotáčavosť            Zmenšiť pretáčavosť
Tlak prednej pneumatiky Nižší Vyšší
Tlak zadnej pneumatiky Vyšší Nižší
Šírka prednej pneumatiky Vyššia Nižšia
Šírka zadnej pneumatiky Nižšia Vyššia
Odklon predného kolesa Viac pozitívny Viac negatívny
Odklon zadného kolesa Viac negatívny Viac pozitívny
Zbiehavosť predného kolesa         Viac rozbiehavá Viac zbiehavá
Zbiehavosť zadného kolesa Viac zbiehavá Viac rozbiehavá
Záklon predného kolesa Viac pozitívny Viac negatívny
Predné zavesenie Zmäkčiť Pritvrdiť
Zadné zavesenie Pritvrdiť Zmäkčiť
Predný stabilizátor Mäkší (jemnejší) Pevnejší
Zadný stabilizátor Pevnejší (tvrdší) Mäkší
Rozloženie hmotnosti Viac hmotnosti vpredu Viac hmotnosti vzadu

JAZDA V DAŽDI

Odporúča sa zvýšiť tlak pneumatík o 0.4-0.7 barov v porovnaní so suchou vozovkou aby sa obmedzilo riziko vzniku akvaplaningu.

Na pripomenutie: akvaplaning nastáva keď medzi vozovkou a pneumatikou nachádza vrstva vody. Táto vrstva vody môže oddeliť pneumatiku od cesty a spôsobiť stratu trakcie.

Zvýšenie tlaku zaoblí bočnicu pneumatiky a zníži amplitúdu deflexie.

Preto bude dotyková plocha pevná a tesná.Tiež to pomáha udržiavať otvorené drážky pre optimálne odvádzanie vody.