Vitajte na stránke, zvolte svoj jazyk
Üdvözöljük az oldalunkon, kérem válasszon nyelvet
Welcome on our page, choose your language
Willkommen auf unserer Webseite, wählen Sie ihre Sprache


Vzhľadom na aktuálnu situáciu šírenia koronavírusu objednávky spracujeme až po zmiernení situácie. Dakujeme za pochopenie.

Milí zákazníci! Chceli sme Vás informovať, ak ste na našej Webovej stránke nenašli Vami vyhľadávané pneumatiky, vieme Váš konkrétny model zaobstarať! Napíšte nám do správy o aký model pneumatiky máte záujem a mi sa Vám obratom ozveme aj s najvýhodnejšou ponukou.

Tlak a nosnosť

TLAK A NOSNOSŤ

Tlak vašich pneumatík je podstatný ak si želáte optimalizovať výkony vášho vozidla a zabezpečiť zvýšenú odolnosť pneumatík voči opotrebovaniu a zlepšenú životnosť. Na prvom mieste je podstatné vedieť, že nahustenie pneumatiky má priamy vplyv na jej nosnosť. Teda, čím je vyšší tlak v pneumatike, tým je vyššia nosnosť pneumatiky. A naopak, čím je tlak v pneumatike nižší, tým jen nižšia jej nosnosť.

SPRÁVNY TLAK PNEUMATÍK: ZÁRUKA BEZPEČNOSTI

Správne nahustená pneumatika okrem stabilizácie štruktúry pneumatiky a rovnomerného rozloženia nosnosti pneumatiky, optimalizuje jej výkony a zaisťuje vám najvyššiu bezpečnosť.

Dodržiavanie hustenia odporúčaného výrobcom môže byť tiež rozhodujúce aj v iných aspektoch . Správne nahustená pneumatika významne zlepšuje odolnosť pneumatiky voči opotrebovaniu, znižuje jej jazdný odpor (správne nahustená pneumatika znižuje spotrebu paliva) a jej životnosť.

TLAK PNEUMATÍK: PRIAMY DOPAD NA VÝKONY VOZIDLA

Niektoré špecializované auto časopisy zdôraznili podstatný vplyv nahustenia pneumatiky na celkový výkon vozidla. Tieto testy demonštrovali, že podhustená pneumatika mala priamy dopad na reakcie vozidla a presnosť manévrov.

V rámci jedného z vykonaných testov, boli pneumatiky Goodyear Eagle GT-HR High Performance All-Season (známe svojou veľkou odolnosť voči opotrebovaniu) nainštalované na dvoch vozidlách BMW 320D z r. 2008. V prvom prípade mali pneumatiky odporúčaný tlak výrobcom 2,1 barov vpredu a 2,6 barov vzadu. V druhom prípade mali pneumatiky znížený tlak o 30% (1,6 barov vpredu a 2,0 barov vzadu).

Tento porovnávací test ukázal, že podhustené pneumatiky vykazujú dlhší reakčný čas a sú ťažšie ovládateľné čo sa týka mobility v porovnaní s pneumatikami nahustenými podľa odporúčaní výrobcu. Okrem iného, vodiči, ktorí testovali vozidlo s podhustenými pneumatikami mali nepríjemné pocity nepravidelnej jazdy so šklbaním. Zaznamenaná bola aj 7% strata mobility.

KDE NÁJSŤ TLAK ODPORÚČANÝ VÝROBCOM?

Optimálny tlak, odporúčaný výrobcom vášho vozidla je ukázaný buď v príručke od vozidla, alebo na vnútornej strane dverí vodiča: