Vitajte na stránke, zvolte svoj jazyk
Üdvözöljük az oldalunkon, kérem válasszon nyelvet
Welcome on our page, choose your language
Willkommen auf unserer Webseite, wählen Sie ihre Sprache


Vzhľadom na aktuálnu situáciu šírenia koronavírusu objednávky spracujeme až po zmiernení situácie. Dakujeme za pochopenie.

Milí zákazníci! Chceli sme Vás informovať, ak ste na našej Webovej stránke nenašli Vami vyhľadávané pneumatiky, vieme Váš konkrétny model zaobstarať! Napíšte nám do správy o aký model pneumatiky máte záujem a mi sa Vám obratom ozveme aj s najvýhodnejšou ponukou.

Tyre heat cycle (teplotný cyklus pneumatiky)

"TYRE HEAT CYCLE" : TEPLOTNÝ CYKLUS PNEUMATIKY

Napriek obrovskému pokroku, ktorý sa udial v oblasti mechaniky a aerodynamiky, sú pneumatiky stále zraniteľné. Teplotný cyklus je užitočný spôsob, ako spevniť vaše pneumatiky a zachovať ich životnosť.

Čo je teplotný cyklus pneumatiky ?

Teplotný cyklus pneumatiky je mernou jednotkou, ktorou sa popisuje životnosť závodnej pneumatiky. Je to čas v ktorom sa pneumatika pohybuje od momentu pokoja po ďalší moment pokoja. To znamená, medzi momentom keď je studená, keď sa teplota zvýši v dôsledku jazdy a momentom keď je pneumatika opäť v kľude.

Ako ovplyvňuje teplotný cyklus opotrebovanie mojich pneumatík?

Keď opustí pneumatika továreň, musí prejsť obdobím zábehu, aby bol jej výkon optimálny. U pneumatík pretekárskych automobilov je to tak, že väzby medzi molekulami kaučuku nie sú jednotné. Existujú silné a slabé väzby. Úlohou je zbaviť sa slabých väzieb, ktoré spôsobujú predčasné opotrebovanie pneumatík. Jav vychýlenia umožňuje prerušenie slabých väzieb.

Ako posilniť štruktúru pneumatiky?

Existuje toľko zahrievacích cyklov, koľko je typov použitia pneumatík. Najdôležitejší cyklus je ten prvý. Je dôležité postupovať podľa pokynov nižšie, aby ste čo najviac vyťažili z pneumatiky.

Prvý teplotný cyklus musí byť postupný, preto sa odporúča zvyšovať rýchlosť postupne a vyhnúť sa príliš agresívnym manévrom.

Doba ohrevu by mala byť medzi 10 a 15 minútami. Preto urobte niekoľko kôl jemne a postupne zvyšujte vašu rýchlosť. Posledný okruh vám dovoľuje dosiahnuť maximálnu rýchlosť a teplotu. Šmyky a hodiny sú nevhodné.

Keď sú už pneumatiky v pokoji, nesmiete sa ich dotknúť počas minimálne 24H. Nárast teploty a trenie počas prvej jazdy fakticky umožňujú rozloženie slabých väzieb.

Obdobie odpočinku umožňuje molekulám kaučuku zrekonštruovať svoje väzby v prospech silnejších väzieb (sklon k entropii systému).

Ak naopak začnete druhý teplotný cyklus a nerešpektujete latenčnú dobu, spôsobíte, že pneumatika nebude mať čas zrekonfigurovať svoje väzby a skrátite tým životnosť pneumatiky.