Vitajte na stránke, zvolte svoj jazyk
Üdvözöljük az oldalunkon, kérem válasszon nyelvet
Welcome on our page, choose your language
Willkommen auf unserer Webseite, wählen Sie ihre Sprache


Vzhľadom na aktuálnu situáciu šírenia koronavírusu objednávky spracujeme až po zmiernení situácie. Dakujeme za pochopenie.

Milí zákazníci! Chceli sme Vás informovať, ak ste na našej Webovej stránke nenašli Vami vyhľadávané pneumatiky, vieme Váš konkrétny model zaobstarať! Napíšte nám do správy o aký model pneumatiky máte záujem a mi sa Vám obratom ozveme aj s najvýhodnejšou ponukou.

Zmena hliníkového disku

VÝMENA HLINÍKOVÉHO DISKU

Technické charakteristiky disku sú vysvetlené na obrázku nižšie:

Informačný nárys

1. Šírka disku v palcoch.
2. Priemer disku v palcoch.
3. Rozstup disku: vzdialenosť v mm medzi dvoma protiľahlými dierami.
4. ET alebo zapustenie: rozdiel medzi plochou uchytenia disku a stredovou rovinou disku.
5. Stredový otvor: priemer stredu disku do ktorého sa ukladá náboj.

vysvetlenie k diskom

Ak poznáte rozstup, vŕtanie, počet dier a zapustenie svojich pôvodných diskov, môžete smelo použiť naše vyhľadávanie podľa rozmerov

Ak neviete tieto informácie, tak to nie je žiaden problém, pretože máme databázu kde nájdete všetky charakteristiky v závislosti od vozidla. Môžete si vybrať vaše vozidlo tu. Naša stránka vám ukáže všetky disky s dobrými vlastnosťami, ktoré boli schválené výrobcami ako predné tak aj zadné disky.

Ak ste ich už našli, môžete sa informovať o presných rozmeroch schválených diskov pre vaše vozidlo. Potom máte možnosť vykonať vyhľadávanie podľa veľkosti podľa nižšie uvedených podmienok

PRAVIDLÁ, KTORÉ SA MUSIA DODRŽIAVAŤ

Vybrať si môžete iný rozmer disku, ako je pôvodný na vašom vozidle. Avšak treba rešpektovať niekoľko pravidiel:

  • Rovnaký počet dier rozstup: váš disk je upevnený skrutkami. Takisto rozloženie dier na uchytenie skrutiek vášho disku musí byť úplne rovnaké ako na náprave. Toto rozloženie je určené počtom dier a vzdialenosťou medzi dvoma protiľahlými dierami (rozstup).
  • Rovnaké, alebo väčšie vŕtanie: vŕtanie zodpovedá stredovému otvoru disku, ktorý sa osádza na náboj nápravy. Takže tento otvor musí byť väčší alebo rovnaký ako priemer náboja, inak nebude možné uchytiť disk. Niekedy, ak je vŕtanie väčšie ako odporúčané výrobcom, môžete mať nepríjemné vibrácie počas jazdy. Na odstránenie tohto problému ponúkame s diskami strediace krúžky ktoré "zacelia" medzeru medzi nábojom nápravy a stredovým otvorom vášho disku.
  • Ekvivalentné zapustenie: zapustenie je dôležité, pretože určuje pozíciu disku vzhľadom k náprave. Príliš veľké zapustenie a riskujete stret disku s vnútornou časťou nápravy, alebo brzdového systému. Príliš malé zapustenie a váš disk vystúpi a stretne sa s karosériou. Ideálne zapustenie závisí od samotného vozidla.