Zmena hliníkového disku
VÝMENA HLINÍKOVÉHO DISKU
Technické charakteristiky disku sú vysvetlené na obrázku nižšie:
Informačný nárys
1. Šírka disku v palcoch.
2. Priemer disku v palcoch.
3. Rozstup disku: vzdialenosť v mm medzi dvoma protiľahlými dierami.
4. ET alebo zapustenie: rozdiel medzi plochou uchytenia disku a stredovou rovinou disku.
5. Stredový otvor: priemer stredu disku do ktorého sa ukladá náboj.
Ak poznáte rozstup, vŕtanie, počet dier a zapustenie svojich pôvodných diskov, môžete smelo použiť naše vyhľadávanie podľa rozmerov
Ak neviete tieto informácie, tak to nie je žiaden problém, pretože máme databázu kde nájdete všetky charakteristiky v závislosti od vozidla. Môžete si vybrať vaše vozidlo tu. Naša stránka vám ukáže všetky disky s dobrými vlastnosťami, ktoré boli schválené výrobcami ako predné tak aj zadné disky.
Ak ste ich už našli, môžete sa informovať o presných rozmeroch schválených diskov pre vaše vozidlo. Potom máte možnosť vykonať vyhľadávanie podľa veľkosti podľa nižšie uvedených podmienok
PRAVIDLÁ, KTORÉ SA MUSIA DODRŽIAVAŤ
Vybrať si môžete iný rozmer disku, ako je pôvodný na vašom vozidle. Avšak treba rešpektovať niekoľko pravidiel:
- Rovnaký počet dier rozstup: váš disk je upevnený skrutkami. Takisto rozloženie dier na uchytenie skrutiek vášho disku musí byť úplne rovnaké ako na náprave. Toto rozloženie je určené počtom dier a vzdialenosťou medzi dvoma protiľahlými dierami (rozstup).
- Rovnaké, alebo väčšie vŕtanie: vŕtanie zodpovedá stredovému otvoru disku, ktorý sa osádza na náboj nápravy. Takže tento otvor musí byť väčší alebo rovnaký ako priemer náboja, inak nebude možné uchytiť disk. Niekedy, ak je vŕtanie väčšie ako odporúčané výrobcom, môžete mať nepríjemné vibrácie počas jazdy. Na odstránenie tohto problému ponúkame s diskami strediace krúžky ktoré "zacelia" medzeru medzi nábojom nápravy a stredovým otvorom vášho disku.
- Ekvivalentné zapustenie: zapustenie je dôležité, pretože určuje pozíciu disku vzhľadom k náprave. Príliš veľké zapustenie a riskujete stret disku s vnútornou časťou nápravy, alebo brzdového systému. Príliš malé zapustenie a váš disk vystúpi a stretne sa s karosériou. Ideálne zapustenie závisí od samotného vozidla.